Recept på Cupcakes :)

har du inget att göra ? baka !!!! här är en liten recept på cupcakes lycka till !

12 portioner


Cupcakes:
2 ägg
2 dl strösocker
13 digestive kex
1 1/2 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
1 dl mjölk

Frosting:
1 1/2 dl nutella
4 dl florsocker
3 tsk vaniljsocker
200 g philadelphia ost
1 1/2 msk kaffe

Topping:
4 digestive kex till topping
1. Sätt ugnen på 175°C.
2. Vispa ägg och strösocker vitt och poröst.
3. Mixa digestive kexen till pulver i en matberedare eller med mixer. Vänd i digestiven i äggsmeten.
4. Häll i de torra ingredienserna och sedan mjölken och vispa till en slät smet.
5. Fyll muffins formarna med 2/3 och grädda i ugn i ca 15 min. Låt svalna.

Frosting:
1. Vispa nutella, philadelphiaost, vaniljsocker, florsocker till en krämig smet. Rör i kaffet.
2. Ställ i kyl innan användning.
3. Spritsa frostingen på cupcakesen och krossa digestive kex och strö på som topping.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

livesmilelove

Min blogg handlar inte om vad har jag gjort i dagen för jag tycker att de e ass tråkigt :P så tänker o snacka om allt frpn mat till kläder till samhället till väder o sport ^^ ses

RSS 2.0